قیمت میلگرد
جستجو کردن

در طی روزهای گذشته، شاهد افزایش قیمت آهن و فولاد در کارخانه های تولید کننده بوده ایم. به نحوی که اغلب زیرمجموعه های آهن و فولاد در بازار داخلی بین 100 الی 700 تومان افزایش قیمت را تجربه کردند. البته، این افزایش قیمت شامل حال مبادی های فروش نبوده و اغلب آن ها قیمت محصولات فولادی را بدون تغییر، اعلام کرده اند. در بورس کالا نیز شاهد افزایش چشمگیر قیمت مواد اولیه بوده ایم که پیش بینی می شود این وضعیت با توجه به قطعی گاز و کاهش تولید آهن اسفنجی، در ماه ‌های آتی نیز ادامه داشته و تا پایان فصل پاییز، نرخ محصولات فولادی بیشتر افزایش یابند. البته، از سوی دیگر باید رکود تورمی و عدم تقاضا برای محصولات فولادی را نیز در نظر داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، بهتر است تا در ادامه مطلب همراه ما باشید.

بررسی نوسانات اخیر قیمت آهن و فولاد

در طی روزهای اخیر، در بازار آهن روند قیمتی اغلب محصولات دارای نوساناتی افزایشی و در برخی از آن ها نوساناتی کاهشی گزارش شده است. البته، در حوزه مبادی های فروش، روند قیمتی ثابت و آرام بوده و در اغلب حوزه ها این روند تداوم داشته است. به طور کلی، اوضاع بازار ارز بلعکس بازار آهن بوده و روندی نسبتا آرام را در پیش گرفته؛ به نحوی که در پایان روز گذشته، قیمت دلار بازار آزاد 51 هزار و 400 تومان اعلام شد. محمد رضا باهنر عضو مجمع تشخیص، معتقد است که در زمینه اوضاع نرخ ارز تا پایان سال، قیمت دلار جهش 20-15 درصدی نخواهد داشت و نهایتا میزان نوسانات 2 تا 3 درصد خواهد بود. اما، پیش بینی می شود که در روزهای آتی فصل پاییز، شاهد افزایش بیشتر قیمت ها باشیم.

افزایش قیمت آهن و فولاد

لازم به ذکر است تا بدانید که در طی روز گذشته، قیمت روز انواع میلگرد ساده و آجدار با افزایش 50 تا 200 تومانی در تعدادی از شرکت ‌ها و کارخانه های تولید کننده همراه بوده است. البته، این افزایش قیمت شامل حال تمامی کارخانه ها نبوده و برخی از آن ها میلگردها را با کمی کاهش، معامله کردند. اما، مبادی های فروش میلگرد ساده و آجدار، نرخ روز این محصولات را بدون هیچ گونه کاهش یا افزایشی، اعلام کردند. به طور مثال: قیمت میلگرد 14 در کارخانه اصفهان با 50 تومان افزایش در هر کیلو تقریبا 24.700 تومان، به فروش رسیده است که مبلغ نشان دهنده فاصله 2 هزار تومانی این محصول با قیمت کف میلگرد می باشد. میانگین کف قیمت میلگرد در روز گذشته 22.200 الی 22.500 تومان برآورد شده است که این میزان نسبت به نخستین روز هفته، نشان دهنده کاهش 100 تومانی قیمت میلگرد می باشد.

قیمت میلگرد
قیمت میلگرد در تعدادی از مشهورترین کارخانه های اعم از: میانه، امیر کبیر، ابر کوه و… نوسانات بسیاری را تجربه کرده است. به طوری که قیمت روز انواع میلگرد ساده و آجدار در کارخانه میانه با کاهش 150 تومانی، در هر کیلو تقریبا 22.300 تومان اعلام شد. در سمت مقابل، نرخ روز انواع میلگرد ساده و آجدار در کارخانه امیر کبیر خزر، تقریبا با 150 تومان افزایش در هر کیلو 23 هزار تومان برآورد شده است. اما، در کارخانه های ابر کوه، زاگرس، فایکو، نیشابور و… هیچ افزایش و کاهشی برای میلگردها گزارش نشده و میانگین نرخ این محصولات در کارخانه های ذکر شده تقریبا بین 22 هزار و 400 الی 23 هزار و 500 تومان برآورد شده است.

قیمت انواع تیرآهن

در رابطه با انواع تیرآهن ها اعم از: تیرآهن هاش، تیرآهن لانه زنبوری و… نیز بهتر است بدانید که قیمت این محصولات نیز نوسانات افزایشی و کاهشی بسیاری را در شرکت ها و کارخانه های تولید کننده، تجربه کرده اند. به نحوی که روز انواع تیرآهن در برخی از کارخانه ها بین 10 الی 50 هزار تومان کاهش یافته و در سمت مقابل در برخی از کارخانه ها با 10 هزار تومان افزایش همراه بوده اند. به نحوی که در کارخانه های تیرآهن کرمانشاه و تیرآهن اهواز برخی سایزها با افزایش 10 هزار تومانی به فروش رسیده اند.

اما، مبادی های فروش همگی، نرخ روز انواع تیرآهن ها را بدون هیچ گونه کاهش یا افزایش اعلام کردند. انواع نبشی ها، سپری ها، ناودانی ها نیز از جو کلی بازار تبعیت کرده و در برخی از شرکت ها با افزایش قیمت، معامله شدند. اما، در مبادی های فروش با همان نرخ سابق خود، به فروش رسیده اند. قیمت روز انواع پروفیل صنعتی، قیمت روز انواع پروفیل سبک، قیمت روز انواع پروفیل گالوانیزه و سایر پروفیل ‌ها نیز دارای روندی نسبتا ثابت بوده اند.
به طوری که هر کیلو پروفیل صنعتی تقریبا 38 هزار تومان گزارش شده است که با این حساب فاصله قیمتی پروفیل با کف قیمت میلگرد آجدار حدود 72 درصد می باشد. این میزان تفاوت، تقریبا بی سابقه بوده و مبلغ کمی نیست. این در حالی است که در بازار ها با کمبود پروفیل و کاهش میزان تولید آن هستیم و در سمت مقابل، در بازار میلگرد دارای مازاد تولید می باشیم.

قیمت انواع لوله

در رابطه با نرخ روز انواع لوله های درز دار و لوله های بدون بدون درز اعم از: لوله مانیسمان، لوله مبلی، لوله صنعتی و … نیز بهتر است بدانید که این محصولات همگی دارای روندی ثابت بوده اند. به طوری که نرخ روز هر یک از لوله های ذکر شده در اغلب مبادی های فروش، شرکت ها و کارخانه های تولید کننده با ثبات گزارش شده اند. سایر محصولات فولادی دیگر اعم از: انواع ورق های استیل، انواع ورق های سیاه، انواع ورق های روغنی، انواع ورق های رنگی و… نیز اغلب دارای روندی افزایشی بوده اند. به نحوی که قیمت روز ورق سیاه نیز در تعداد زیادی از شرکت ها و کارخانه ‌های تولید کننده، نظیر: کارخانه فولاد مبارکه با 200 الی 500 تومان افزایش قیمت همراه بوده است.

بررسی روند قیمت ها در بورس کالا

قیمت ناودانی
براساس آمارها و گزارشات به دست آمده از بورس کالا، می توان پی برد که معاملات در بورس کالای در طی روز گذشته با استقبال چشمگیری همراه بوده است. در بورس کالا، در شرایط کنونی رقابت شدیدی برای خرید آهن اسفنجی وجود دارد که با توجه به عرضه محدود و تقاضای بالا این محصول، قیمت آن در هر کیلو به 13 هزار تومان رسیده است. این مبلغ نشان دهنده افزایش 70 درصدی فاصله قیمت بین شمش و آهن اسفنجی می باشد که این فاصله باید تقریبا 60 درصد باشد نه بیشتر از آن که در وضعیت کنونی این فاصله بیشتر است.

لازم به ذکر است تا بدانید که از جمله مهم ترین دلایل افزایش چشمگیر تقاضا برای خرید آهن اسفنجی در بورس کالا، می توان به نگرانی‌ های ناشی از محدودیت گاز و همچنین، کاهش میزان تولید آهن اسفنجی در طی ماه‌ های آینده اشاره کرد. علاوه بر این، در بورس کالا تقریبا 256 هزار و 230 تن شمش بلوم نیز عرضه شده است که قیمت آن 18 هزار و 500 تومان برآورد شده است.
خلاصه مطلب
ما در این بخش تلاش کردیم تا شما را با وضعیت کنونی بازار آهن و بورس کالا مطلع سازیم. براساس پیش بینی های انجام شده در این حوزه، می توان گفت که در روزهای آتی پاییز باید بیشتر منتظر افزایش قیمت محصولات فولادی باشیم. این افزایش قیمت شامل حال تمامی محصولات نبوده و البته، بسیار جزئی می باشد. لذا، اگر می خواهید تا به صورت روزانه از نرخ روز هر یک از مقاطع فولاد مطلع شوید و یا برای خرید هر یک از آن ها اقدام کنید، می توانید با همکاران ما ارتباط برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *