قیمت میلگرد
جستجو کردن

قیمت ورق روغنی

فیلتر ها

ضخامت
سایز (میل)

نمایش با قیمت ارزش افزوده

قیمت انواع ورق

قیمت ورق گالوانیزه

آخرین بروزرسانی: 2 ماه قبل
نام
برند
محل بارگیری
استاندارد
تاریخ بروزرسانی

قیمت (ریال)

توضیحات تکمیلی

نام

ورق سیاه 2 میلیمتر

برند

ورق سیاه

محل بارگیری

انبار تهران

2024/03/06

50,500 تومان

50500

توضیحات تکمیلی

نام

ورق سیاه 12 میلیمتر st52

برند

ورق سیاه

محل بارگیری

انبار تهران

2024/03/06

50,500 تومان

50500

توضیحات تکمیلی

نام

ورق 1.5 میلیمتر روغنی

برند

ورق سیاه

محل بارگیری

انبار تهران

2024/03/06

44,040 تومان

44040

توضیحات تکمیلی

نام

ورق 0/50 میل گالوانیزه

برند

ورق سیاه

محل بارگیری

انبار تهران

2024/03/06

48,170 تومان

48170

قیمت ورق روغنی

ورق روغنی به نوعی یک ورق فولادی می باشد که ممکن است تا به حال نام آن را نشنیده باشید اما ندانید که چیست و چه کاربردی دارد. این محصول، دارای سطحی بسیار صاف و یکنواخت است که معمولا در مکان هایی که نیاز به افزایش زیبایی ظاهری دارند، آن را مورد استفاده قرار می دهند.

البته، بهتر است تا بدانید که علاوه بر افزایش زیبایی، از این محصول در صنایع مختلفی اعم از: صنعت ساختمان سازی، صنعت خودرو سازی، صنعت لوازم خانگی و … نیز استفاده می کنند. این محصول، دارای انواع مختلفی است که عبارتند از: ورق روغنی معمولی، ورق روغنی نیمه کششی و کششی که به خاطر تنوعی که دارد، نرخ هر یک از آن ها نیز با هم متفاوت می باشند. لذا، اگر شما عزیزان می خواهید اطلاعات کاملی در رابطه با ورق روغنی و قیمت هر یک از آن ها به دست آورید، در ادامه مطلب همراه ما باشید.

آشنایی با ورق روغنی و انواع آن

قیمت وررق روغنی

در بخش ابتدایی مطلب خدمت شما عزیزان بیان کردیم که ورق روغنی به نوعی یک ورق فولادی به شمار می آید که همواره آن را از طریق نورد سرد، تولید می کنند. لازم به ذکر است تا بدانید که برای تولید این محصول، ابتدا نوردهای سرد (شمش یا مقطع فولادی) را تحت فشار قرار می دهند تا به ضخامت مورد نظر برسد. برای این کار، از غلتک های مخصوصی استفاده می کنند تا ضخامت نوردها، تا حد زیادی کم شود. این غلتک ها با فاصله از هم قرار می گیرند تا ضخامت تمامی ورق ها، یکسان باشند. در مرحله آخر، ورق ها را در میزان زیادی روغن قرار می دهند تا با این کار از از زنگ زدگی جلوگیری کرده و همچنین کیفیت ورق ها را افزایش دهند. لذا، همین فرایند روغن کاری، باعث می شود تا به این ورق ها، ورق های روغنی گفته شود. به یاد داشته باشید که این محصولات بنا به کیفیت تولید، به سه دسته کلی تقسیم می شوند که شامل موارد زیر می باشند:

ورق روغنی معمولی

ورق روغنی معمولی، یکی از پرمصرف ترین ورق های به شمار می آید که از فولاد ST12 به دست می آید. تاریخ انقضای این محصول معمولا 18 ماه است که این میزان، در مقایسه با دو نوع دیگر، بیشتر می باشد. لذا، می توانیم همین موضوع را به عنوان اصلی ترین علت پر فروش بودن ورق روغنی معمولی، بیان کنیم. در رابطه با ورق روغنی معمولی، بهتر است تا بدانید که این محصول برای شکل دهی های ساده و یا خم کردن در جوشکاری، مناسب بوده و اغلب برای این موارد، آن تهیه کرده و مورد استفاده قرار می دهند.

ورق روغنی نیمه کششی

نوع دوم ورق های روغنی، مربوط به نوع نیمه کششی می باشد که معمولا این محصول از فولاد ST13 تولید می شود. همان طور که از نام این ورق مشخص است، قدرت کششی آن بیشتر از نوع معمولی بوده و می توان آن را تا 90 درجه، خم کرد. لذا، افرادی که در صنایع مختلف به پرسکاری با عمق کمی نیاز دارند، این محصول را خریداری کرده و مورد استفاده قرار می دهند. لازم به ذکر است تا بدانید که تاریخ انقضای ورق روغنی نیمه کششی، کمتر از نوع معمولی است و تقریبا 8 ماه می باشد.

ورق روغنی فوق کششی

نوع سوم ورق های روغنی، مربوط به نوع فوق کششی می باشد و همان طور که از نام آن مشخص است، این محصول قدرت کشش بسیار زیادی دارد. در واقع، افراد می توانند این محصول را خریداری کرده و تا زاویه 180، آن را خم نموده و در صنعت های مختلف و در پرسکاری های عمیق، مورد استفاده قرار دهند. در رابطه با تاریخ انقضای ورق روغنی فوق کششی، می توانیم بیان کنیم که مدت آن همانند نوع دوم بوده و تقریبا 8 ماه می باشد.

ورق های روغنی چه ویژگی ها و مزایایی دارند؟

پیش از آن که شما عزیزان را با قیمت ورق روغنی آشنا کنیم، بهتر است که بدانید استفاده از این ورق ها، همانند سایر ورق های فولادی، مزیت ها و ویژگی های منحصر به فردی را به همراه دارند. در واقع، همین ویژگی ها و مزیت ها هستند که باعث شده اند تا افراد زیادی متقاضی خرید ورق های روغنی باشند. برخی از مهم ترین مزیت ها و ویژگی های استفاده از انواع ورق های روغنی، شامل موارد زیر می باشند:

  • • انواع ورق های روغنی در مقایسه با ورق های فولادی، انعطاف پذیری بالایی دارند.
    • انواع ورق های روغنی در مقابل عوامل مختلف و همچنین شرایط آب و هوایی مختلف، مقاومت بالایی دارند.
    • انواع ورق های روغنی دوام، طول عمر و ماندگاری بالایی دارند و دچار زنگ زدگی و خوردگی و … نمی شوند.
    • انواع ورق های روغنی نسبت به سایر ورق های فولادی، از نظر هزینه، مقرون به صرفه هستند.

انواع ورق های روغنی چه کاربردی دارند؟

قیمت وررق روغنی

هم اکنون که با انواع ورق های روغنی و ویژگی های آن ها به خوبی آشنا شدید، ممکن است که از ما سوال کنید انواع این محصولات چه کاربردهایی در چه صنعت هایی دارند؟ در پاسخ به این سوال شما عزیزان باید بیان کنیم که انواع ورق های روغنی، تقریبا در تمامی صنایع مورد استفاده قرار می گیرند. البته، برخی از افراد فکر می کنند که این ورق ها فقط در چند صنعت، مورد استفاده قرار می گیرند که این تفکر کاملا نادرست است. زیرا، این محصولات، بنا به ویژگی های منحصر به فردی که دارند، تقریبا در تمامی صنایع کاربرد گسترده ای دارند. تعدادی از اصلی ترین کاربردهای ورق های روغنی، شامل موارد زیر می باشند:

کاربرد انواع ورق های روغنی در ساخت مبلمان فلزی

انواع ورق های روغنی، به دلیل شکل ظاهری که دارند، در ساخت مبلمان فلزی، مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع، می توانیم بیان کنیم که یکی از اصلی ترین کاربردهای ورق های روغنی، مربوط به این حوزه می باشد. زیرا، اغلب مبلمانی که در اداره ها و ارگان ها مورد استفاده قرار می گیرند، از ورق های روغنی تولید شده اند. البته، بهتر است تا بدانید که علاوه بر مبلمان فلزی، از انواع این ورق ها برای ساخت انواع کشوهای فلزی و اغلب تجهیزات اداری، نیز استفاده می شود.

کاربرد انواع ورق های روغنی در صنعت خودروسازی

علاوه بر ساخت مبلمان فلزی، از انواع ورق های روغن در صنعت خودرو سازی نیز استفاده می کنند. به نحوی که اگر این ورق وجود نداشته باشد، بخش ساخت اگزوز خودروها، با مشکل بزرگی رو به رو خواهد شد. در واقع، در صورت عدم وجود انواع ورق های روغنی، تعداد زیادی از خط های تولید خودرو، به طور کامل متوقف خواهند شد.

کاربرد انواع ورق های روغنی در ساخت لوازم خانگی

علاوه بر موارد فوق، از انواع ورق های روغنی در صنعت ساخت لوازم خانگی نیز به صورت گسترده استفاده می شود. به نحوی که در زمان ساخت انواع لوازم برقی این محصولات مورد استفاده قرار می گیرند. تعدادی از لوازم برقی که در ساخت آن ها از انواع ورق های روغنی استفاده می شود، شامل موارد زیر می باشند:

  • • یخچال فریزر
    • مایکروفر
    • اجاق گاز
    • کابینت های فلزی
    • انواع یراق آلات

البته، بهتر است تا بدانید که علاوه بر لوازم برقی ذکر شده، از انواع ورق های روغنی برای ساخت کمد های نگهداری وسایل منزل و … نیز استفاده می کنند.

کاربرد انواع ورق های روغنی در ساخت محصولات فولادی

یکی دیگر از اصلی ترین و البته مهم ترین کاربردهای ورق های روغنی، مربوط به ساخت محصولات فولادی می باشد. به عبارتی ساده تر می توانیم خدمت هر یک از شما عزیزان بیان کنیم که بدون اغراق ورق های روغنی، بیشترین کاربرد را در ساخت پروفیل های ساختمانی، درب و پنجره و … دارند. البته، علاوه بر موارد ذکر شده، از این محصولات برای ساخت تیرآهن هاش و … نیز استفاده می شود.

قیمت ورق روغنی چقدر است؟

در رابطه با قیمت ورق های روغنی، باید خدمت شما عزیزان بیان کنیم که نرخ این محصولات همواره از عوامل داخلی و خارجی تاثیر گرفته و در نتیجه متغیر می باشد. لذا، ما در این مطلب، نمی توانیم قیمت ثابتی را برای انواع ورق های روغنی بیان کنیم. علاوه بر این، قاعدتا نرخ ورق روغنی معمولی با نوع فوق کششی، متفاوت می باشد که این امر نیز باعث شده تا ما نتوانیم قیمت ثابتی را برای تمامی ورق های روغنی، ذکر کنیم. لذا، برای اطلاع از قیمت انواع ورق های روغنی می توانید با همکاران ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول در رابطه با قیمت ورق روغنی

• ورق روغنی چیست؟

ورق روغنی به نوعی یک ورق فولادی به شمار می آید که همواره آن را از طریق نورد سرد، تولید می کنند.

• انواع ورق های روغنی کدامند و چه ویژگی هایی دارند؟

انواع ورق های روغنی شامل: نوع معمولی، نیمه کششی و فوق کششی هستند که تمامی آن ها در برابر شرایط آب و هوایی مختلف دچار زنگ زدگی نمی شوند، دوام و عمر بالایی دارند و از نظر هزینه نیز مقرون به صرفه هستند.

• قیمت انواع ورق های روغنی چقدر است؟

که نرخ این محصولات همواره از عوامل داخلی و خارجی تاثیر گرفته و در نتیجه متغیر می باشد. لذا، ما در این مطلب، نمی توانیم قیمت ثابتی را برای انواع ورق های روغنی بیان کنیم.
خلاصه مطلب
ما در این مطلب تلاش کردیم تا هر کدام از شما عزیزان را با ورق روغنی و انواع آن ها آشنا کرده و اطلاعات کاملی را در رابطه با قیمت ورق های روغنی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. لذا، اگر که تصمیم به خرید انواع ورق های روغنی معمولی، نیمه کششی و یا فوق کششی دارید، می توانید با همکاران ما ارتباط برقرار کرده و آن ها را قیمتی مقرون به صرفه و کیفیتی بالا، خریداری کنید. علاوه بر این، برای اطلاع از قیمت هر کدام از آن ها نیز می توانید با همکاران ما در واحد فروش تماس بگیرید.