قیمت میلگرد
جستجو کردن

قیمت ورق رنگی

فیلتر ها

ضخامت
سایز (میل)

نمایش با قیمت ارزش افزوده

قیمت انواع ورق

قیمت ورق گالوانیزه

آخرین بروزرسانی: 2 ماه قبل
نام
برند
محل بارگیری
استاندارد
تاریخ بروزرسانی

قیمت (ریال)

توضیحات تکمیلی

نام

ورق سیاه 2 میلیمتر

برند

ورق سیاه

محل بارگیری

انبار تهران

2024/03/06

50,500 تومان

50500

توضیحات تکمیلی

نام

ورق سیاه 12 میلیمتر st52

برند

ورق سیاه

محل بارگیری

انبار تهران

2024/03/06

50,500 تومان

50500

توضیحات تکمیلی

نام

ورق 1.5 میلیمتر روغنی

برند

ورق سیاه

محل بارگیری

انبار تهران

2024/03/06

44,040 تومان

44040

توضیحات تکمیلی

نام

ورق 0/50 میل گالوانیزه

برند

ورق سیاه

محل بارگیری

انبار تهران

2024/03/06

48,170 تومان

48170

قیمت ورق رنگی

شاید تا به حال نام ورق رنگی را در مقایسه با سایر ورق ها، کمتر شنیده باشید؛ اما، ندانید که چیست، چه کاربردی دارد و قیمت آن چقدر است.

ورق رنگی، به نوعی یک ورق گالوانیزه است که در طی فرایندی، سطح آن با رنگ های مختلفی پوشیده شده است. در واقع، ورق رنگی، در جنس ها و رنگ های مختلفی ساخته می شود که به همین دلیل، قیمت هر یک از آن ها نیز با هم فرق دارند.

بنابراین، اگر تصمیم دارید تا با انواع ورق رنگی آشنا شده و آن ها را خریداری کنید و یا می خواهید اطلاعات کامیل در رابطه با قیمت انواع ورق های رنگی، به دست آورید در ادامه همراه ما باشید.

آشنایی با ورق رنگی و نحوه ساخت آن

قیمت ورق رنگی
پیش از آن که بخواهیم شما عزیزان را با قیمت ورق رنگی آشنا کنیم، بهتر است تا با خود این محصول و شیوه ساخت آن آشنا شوید.

ورق رنگی به نوعی یک ورق گالوانیزه است که بر روی سطح آن، لایه ای رنگ قرار گرفته که باعث شده تا مقاوم تر شود. به یاد داشته باشید که ورق های رنگی، در 15 رنگ و طرح مختلف وجود دارند.

در رابطه با ضخامت این ورق ها نیز بهتر است تا بدانید که ضخامت‌ هر یک از آن ها تقریبا بین 0.18 میلی متر الی 0.7 میلی متر است.
در رابطه با تولید و ساخت ورق های رنگی نیز لازم به ذکر است تا بدانید که در طی مراحلی، ورق های گالوانیزه به ورق های رنگی تبدیل می شوند. در واقع، در مرحله اول سطوح ورق های گالوانیزه را از هر گونه آلودگی، گرد و غبار، چربی ها و … به طور کامل پاک می کنند. مرحله پاک کردن آلودگی ها، با اهمیت ترین مرحله است؛ زیرا، اگر به درستی انجام نشود، مراحل بعدی با مشکل رو به رو خواهند شد.

در مرحله بعدی، عملیات برس کاری انجام می شود که معمولا برای این کار از غلتک های بزرگ و مخصوصی استفاده می شود. در واقع، در این مرحله از این غلتک ها کمک گرفته می شود تا سطح ورق ها به صورت یکنواخت، صاف گردند. با این کار، به راحتی می توان ورق ها را رنگ کرد.
پس از صاف کردن سطح ورق ها، نوبت به مرحله بعدی می رسد که مربوط به شست و شو دادن ورق ها می باشد. در این مرحله، سطح ورق ها با آب و سایر مواد بهداشتی، به خوبی شست و شو داده شده و سپس، با کمک هوادهی، به طور کامل خشک می شوند.

در مرحله نهایی، نوبت به رنگ آمیزی می رسد که برای این کار ابتدا یک نوع رنگ پایه پرایمر یا اصلی را بر روی سطح بالایی و پایینی ورق ها می ریزند.

پس از آن، تمامی ورق ها را به مدت زمان مشخصی، در کوره های مخصوصی قرار می دهند. لازم به ذکر است تا بدانید که برای رنگ آمیزی ورق ها از رنگ هایی با جنس اپوکسی، پلی وینیل کلراید و یا پلی اورتان و … استفاده می کنند.

پس از گذشت مدت زمان مشخص، ورق ها را از کوره درآورده و فرایند تولید ورق های رنگی به پایان می رسد.

استفاده از ورق های رنگی چه مزیت هایی دارد؟

لازم به ذکر است تا بدانید که استفاده از ورق های رنگی، مزیت ها و فوایدی را برای شما عزیزان مصرف کننده به همراه دارد که تعدادی از مهم ترین و اصلی ترین آن ها، شامل موارد زیر می باشند:
• انواع ورق های رنگی، نسبت به ورق های مشابه، از نظر ظاهری زیباتر هستند.
• قیمت انواع ورق های رنگی مقرون به صرفه بوده و می توان آن ها را جایگزین ورق های گران قیمت کرد.
• انواع ورق های رنگی در شرایط آب و هوایی مختلف، دچار زنگ زدگی، خوردگی و … نمی شوند.
• رنگ این ورق ها، بر خلاف باور برخی از افراد، به مرور زمان تغییر نکرده و ثابت باقی می مانند.
• انواع ورق های رنگی، در برابر عوامل طبیعی همچون: زلزله، سیل و … ایمنی و دوام بالایی دارند.
• انواع ورق های رنگی در مقابل آسیب های مختلف، مقاوم هستند.
• انواع ورق های رنگی وزن کمی دارند و می توان به راحتی آن ها را جابه جا کرده و نصب کرد.
لازم به ذکر است تا بدانید که مزیت های استفاده از انواع ورق های رنگی فقط شامل موارد نام برده نمی شود و ما در این بخش فقط به اصلی ترین آن ها اشاره کردیم.

انواع ورق های رنگی چه مشخصاتی دارند؟

قیمت ورق رنگی
هر یک از شما عزیزان پس از آشنایی با ورق رنگی و نحوه ساخت آن، ممکن است سوال کنید که انواع این ورق ها چه مشخصاتی دارند و یا از چه طریقی می توان آن ها را تشخیص داد؟

در پاسخ به این سوال شما عزیزان می توانیم خدمت‌تان بیان کنیم که انواع ورق های رنگی در اشکال و طرح های مختلفی تولید می شود که شامل: نوع کرکره ای یا شادولاین، نوع سفالی، نوع هلالی یا سینوسی، نوع هشتی و نوع شیروانی فرم داده و … می باشند. لذا، شما از نظر شکل و طرح ظاهری می توانید آن ها را تشخیص دهید.
البته، علاوه بر طرح، این ورق ها از نظر رنگ نیز متعدد هستند و تنوع رنگی دارند که شامل: رنگ قرمز، رنگ سفید، رنگ قهوه ای، رنگ قهوه ای سوخته، رنگ سبز، رنگ آبی، رنگ نقره ای، رنگ زرد، رنگ صورتی، رنگ بنفش، رنگ جگری، رنگ کرمی و … می باشند.

در رابطه با مشخصات این ورق ها، بهتر است تا درباره ضخامت آن ها نیز بدانید ضخامت رنگ در بخش رویی ورقه ها، حدودا ۲۰ تا ۲۵ میکرون و در قسمت پشتی آن تقریبا ۷ تا ۱۵ میکرون وجود دارند. اما، ضخامت خود ورق های رنگی، تقریبا چیزی بین 0.20 الی 0.70 میلی متر هستند.

آشنایی با انواع ورق های رنگی

هر یک از شما عزیزان پیش از خرید هر یک از ورق های رنگی، ابتدا باید با انواع آن به خوبی آشنا شوید. در این صورت، می توانید بهترین و مناسب ترین نوع را انتخاب کرده و همچنین در رابطه با قیمت طرح مورد نظر خود نیز اطلاعات کاملی را به دست آورید. لازم به ذکر است تا بدانید که برخی از پر فروش ترین انواع ورق های رنگی، شامل موارد زیر می باشند:

آشنایی با ورق‌ رنگی کرکره ‌ای یا سینوسی

یکی از پرفروش ترین و البته قدیمی ترین نوع ورق های رنگی، مربوط به نوع کرکره ای یا سینوسی می باشد که این محصول، اغلب اوقات در ساخت سقف های شیروانی و انتقال آب باران و … مورد استفاده قرار می گیرد.

به یاد داشته باشید که ورق های رنگی کرکره ای یا سینوسی، خود به دو بخش تقسیم می شوند که شامل: ورق کرکره‌ ای ریز و ورق کرکره‌ ای درشت هستند

آشنایی با ورق‌ رنگی ذوزنقه‌ ای

نوع دیگری از انواع ورق های رنگی، مربوط به نوع ذوزنقه ای می باشد که وزن آن در مقایسه با سایرین، بسیار کمتر می باشد. لذا، همین وزن کم باعث شده تا از نظر هزینه نیز قیمت پایین تری داشته باشد.

لازم به ذکر است تا بدانید که همواره از ورق رنگی ذوزنقه ای برای ساخت حصارهای دور زمین ها و باغ ها، برای ساخت انواع سقف های شیروانی و … استفاده می کنند.

در رابطه با شکل ظاهری این محصول، به یاد داشته باشید که در بخش عرض، دارای موج‌ های مربعی شکلی می باشد.

آشنایی با ورق رنگی شادولاین

نوع دیگری از ورق رنگی، شادولاین نام دارد که یکی از ورق ‌های بسیار زیبا و شیک به شمار می آید. لازم به ذکر است تا بدانید که این نوع ورق رنگی در مقایسه با سایرین، مقاومت بالایی دارد که به همین خاطر، اغلب اوقات از آن برای ساخت دیوارهای سوله و ساخت سقف های شیروانی، استفاده می شود.

آشنایی با ورق رنگی سفالی

علاوه بر ورق های رنگی بیان شده، نوع دیگری از ورق رنگی در بازار موجود است که به آن ورق رنگی سفالی گفته می شود.

برخی از افراد فکر می کنند که این محصول از نظر ظاهری، زیبا نیست که این تفکر کاملا نادرست است.

زیرا، این ورق ‌های سفالی از نظر ظاهری، بسیار زیبا می باشند که به همین خاطر معمولاً از آن‌ ها برای پوشش دهی شیروانی ویلاها، برای سقف پارکینگ ها، برای سایه ‌بان‌ ها و … استفاده می کنند.

هر یک از ورق های رنگی چه کاربرد و قیمتی دارند؟

هم اکنون که با انواع ورق های رنگی و مزیت استفاده از آن ها آشنا شدید، ممکن است سوال کنید که هر یک از آن ها چه کاربردی دارند و قیمت آن ها نیز چقدر است؟

در پاسخ به این سوالات شما عزیزان باید بیان کنیم که همواره انواع ورق های رنگی با طرح و رنگ های متفاوت، در صنایعی همچون: صنایع فلزی، صنعت لوازم خانگی، صنعت حمل و نقل، صنعت ساختمانی و … کاربرد دارند.

از این ورق ها همواره برای ساخت کابینت، ساخت انواع پارتیشن، ساخت بدنه رایانه، ساخت بدنه یخچال فریزر، ساخت آبگرمکن، ساخت اجاق گاز، ساخت مایکروویو، ساخت ماشین لباسشویی، ساخت ماشین سنگین، برای ساخت اتاق خودرو، ساخت کانتینر و … استفاده می شود.
در رابطه با قیمت ورق رنگی نیز لازم به ذکر است تا بدانید قیمت هر یک از ورق های رنگی، بستگی به عوامل مختلفی اعم از: نوع، سایز، رنگ، طرح و … دارند.

لذا، ما نمی توانیم قیمت واحدی را برای همه آن ها بیان کنیم. همچنین به یاد داشته باشید که قیمت انواع ورق های رنگی، همواره در حال تغییر بوده و نرخ امروز آن، با فردا متفاوت خواهد بود. 

سوالات متداول در رابطه با قیمت ورق رنگی

• ورق رنگی چیست؟

ورق رنگی به نوعی ورق گالوانیزه گفته می شود که سطح آن توسط لایه ای رنگ، پوشیده شده است.

• قیمت ورق رنگی چقدر است؟

قیمت هر یک از این ورق ها بستگی به نوع، سایز، رنگ، طرح و … دارد و نمی توان نرخ ثابتی را برای تمامی آن ها ذکر کرد.

• انواع ورق های رنگی دارای چه طرح هایی هستند ؟

انواع ورق های رنگی از نظر طرح و شکل ظاهری شامل: نوع کرکره ای، نوع ذوزنقه ای، نوع شادولاین، نوع سفالی و … می باشند.
خلاصه مطلب
ما در این بخش از مطلب تلاش کردیم تا هر یک از شما عزیزان را ابتدا با ورق رنگی و انواع آشنا کرده و سپس شما را از قیمت انواع آن، مطلع سازیم. به خاطر بسپارید که انواع ورق های رنگی، دارای 15 رنگ هستند شما عزیزان بر اساس نیاز و سلیقه خود می توانید آن ها را تهیه کنید. اگر سوالی در این زمینه دارید و یا می خواهید اطلاعات کاملی در رابطه با قیمت ورق رنگی به دست آورید، می توانید با همکاران ما ارتباط برقرار نمایید.