قیمت میلگرد
جستجو کردن

قیمت تیرآهن

قیمت انواع تیرآهن

تیرآهن

آخرین بروزرسانی: 2 ماه قبل
نام
برند
محل بارگیری
تاریخ بروزرسانی

قیمت (ریال)

توضیحات تکمیلی

نام

تیرآهن 18

برند

ذوب آهن

محل بارگیری

انبار تهران

2024/03/02

6,290,000 تومان

6290000

توضیحات تکمیلی

نام

تیرآهن 16

برند

فایکو

محل بارگیری

انبار تهران

2024/03/02

4,750,000 تومان

4750000

توضیحات تکمیلی

نام

تیرآهن 14

برند

ذوب آهن

محل بارگیری

انبار تهران

2024/03/02

4,940,000 تومان

4940000

توضیحات تکمیلی

نام

تیرآهن 14

برند

فایکو

محل بارگیری

انبار تهران

2024/03/02

3,840,000 تومان

3840000
Sorry, nothing to see here...

قیمت تیرآهن

قیمت تیرآهن که یکی از پروفیل های فولادی است در این صفحه به روز موجود است. تیر آهن که از دو بخش بال و جان تشکیل شده و قابلیت خم شوندگی بسیار زیادی دارد.  این محصول یکی از پرکاربردترین محصولات فولادی به شمار می آید که دارای انواع مختلفی می باشد و هر یک از آن ها در صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.

همین امر موجب می شود تا قیمت هر کدام از تیرآهن ها هم با هم متفاوت باشند. اما، به طور کلی مزیت ها و معایب مصرف تمامی آن ها یکسان بوده و شامل تمامی انواع آن ها می گردد. برای اطلاع از قیمت تیرآهن و آشنایی با این محصولات فولادی، می توانید در ادامه همراه ما باشید.

آشنایی با تیرآهن و تاریخچه آن

تیرآهن، نوعی پروفیل است که متشکل از آلیاژهای مختلف فولادی می باشد. این پروفیل، دارای دو بخش «جان» و «بال» است که بخش اولیه آن یعنی بخش جان، در مقابل نیروهای مختلف کششی، بسیار مقاوم می باشد؛ زیرا، این بخش انعطاف پذیرتر از بخش بال است.

تیرآهن معمولا در دو شکل I و H تولید شده که هر دو شکل آن، بر اساس استانداردهای جهانی، تولید شده و روانه بازار می گردند. لازم به ذکر است تا بدانید که این محصول فولادی همواره در سایز و ابعاد مختلفی مانند تیرآهن 14 تولید می شود تا هر فردی بتواند از آن در حرفه و صنعت مورد نیاز، استفاده نماید.
در سال های گذشته هیچ گونه تیرآهن و محصول فولادی نبود که مورد استفاده قرار بگیرد. لذا، افراد برای ساخت خانه و … از چوب استفاده می کردند؛ اما، با گذر زمان متوجه شدند که چوب مقاومت کمی در برابر شرایط مختلف دارد و در زمان وقوع برخی اتفاقات، فورا از بین می رود. لذا، با گذشت چند سال یعنی در سال 1812 کم کم به استفاده از فلز و به کار گیری فلز روی آوردند. این روند ادامه داشت تا این که در سال 1830 الی 1860 با تغییر دادن شکل فلز، تیرآهن را ساخته و برای ساخت و ساز، از آن استفاده کردند.

از آن سال تا به امروز، انواع مختلفی از تیرآهن تولید شده اند تا هر فردی بتواند آن ها را تهیه کرده و در صنعت های مورد نیاز، آن ها را مصرف نمایند.

انواع تیرآهن کدامند؟

انواع تیرآهن کدامند؟  تیرآهن ها بر اساس استانداردهای بین المللی، دارای 4 دسته می باشند که این 4 دسته، شامل موارد زیر می باشند:

آشنایی با تیرآهن IPE

یکی از معروف ترین و البته پر طرفدار ترین نوع تیرآهن ها، تیرآهن IPE است که اغلب افراد آن را با نام تیرآهن پهن می شناسند. به یاد بسپارید که این نوع از تیرآهن، همواره بر اساس استاندارد کشور ایران و اروپا ساخته می شود و همین امر موجب شده است تا ضخامت بال های آن ثابت بوده اما، ارتفاع بخش میانی آن یعنی بخش جان، بیشتر باشد. به طور معمول، ارتفاع این نوع از تیرآهن، بین 80 الی 600 میلی متر می باشد.

آشنایی با تیرآهن INP

نوع دیگری از انواع تیرآهن، مربوط به تیرآهن INP می باشد که از نظر اندازه ارتفاع، شباهت زیادی به نوعی قبلی دارد. به عبارتی دیگر می توانیم بیان کنیم که ارتفاع بخش جان این نوع از تیرآهن هم معمولا بین 80 الی 600 میلی متر است.

لازم به ذکر است اکثر افراد این تیرآهن را با نام پروفیل نرمال نیز می شناسند. این محصول، همواره طبق استاندارهای کشورهای مختلفی همچون: کشور چین و کشور روسیه ساخته می شود.

تفاوت اصلی این تیرآهن با نوع قبلی، در ضخامت بال هایشان می باشد. در واقع، ضخامت بال های تیرآهن INP، در قسمت های درونی نسبت به قسمت های بیرونی بیشتر می باشد و همواره بالی که به بخش میانی چسبیده، ضخیم تر از بالی است که در انتهای بخش میانی قرار گرفته است.

آشنایی با تیرآهن IPB یا بال پهن

نوع دیگری از تیرآهن، تیرآهن IPB است که به آن تیرآهن بال پهن نیز گفته می شود و این محصول دارای دو نوع بال می باشد که به نوع اول بال سبک و نوع دو، بال سنگین می گویند. ارتفاع تیرآهن IPB، همواره بر اساس استاندارها، بین 100 تا 1000 میلی متر می باشد. علاوه بر این، این نوع از تیرآهن، مقاومت بیشتری نسبت به سایر نوع ها دارد و می توان از آن در جوشکاری نیز استفاده کرد. تمامی این موارد موجب شده اند تا این نوع از تیرآهن، جزء پر کاربردترین و در عین حال پر مصرف ترین تیرآهن ها در ایران محسوب شود.

آشنایی با تیرآهن CNP لانه زنبوری

تیرآهن CNP یا لانه زنبوری یکی از مقاوم ترین و مستحکم ترین نوع تیرآهن ها می باشد که بر اساس نیاز افراد، در سایزهای مختلفی تولید می شود.

علاوه بر مقاومت، تیرآهن CNP نسبت به سایر نوع ها، ارتفاع بیشتری نیز دارا است. البته، برخی از افراد فکر می کنند که ارتفاع زیاد و مقاومت بالای این محصول به معنی سنگین بودن وزن آن است، این تفکر کاملا نادرست است؛ در این نوع از تیرآهن، 6 حفره کوچک تعبیه شده و از طریق آن ها، وزن کلی محصول کاهش پیدا می کند. در واقع، علت اصلی نام گذاری این تیرآهن به لانه زنبوری نیز همین حفره ها می باشد.

کاربرد و موارد استفاده از انواع تیرآهن

 

کاربرد تیرآهن IPE

تیرآهن IPE در کشور عزیزمان ایران، به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرد که اصلی ترین کاربرد آن در ساخت و ساز و در صنعت ساختمان سازی می باشد. لازم به ذکر است تا بدانید که این نوع از تیرآهن در بخش ساخت و ساز معمولا برای ستون های ساختمان، در پوشش سقف های ساختمان، در پل های زنبوری و …. مصرف می شود.

کاربرد تیرآهن INP

همان طور که در بخش های پیشین بیان کردیم، تیرآهن نوع INP، بر اساس استاندارد کشورهای چین و روسیه ساخته می شوند. لذا، از آن در صنعت های مختلفی همچون: صنایع برج سازی، صنایع اسکله سازی، صنایع سد سازی و … استفاده می کنند. البته، علاوه بر صنایع بیان شده، در ساخت و ساز نیز از این محصول استفاده می شود که بیشتری مورد استفاده از آن برای بخش ستون ها می باشد.

کاربرد تیرآهن IPB یا بال پهن

مقاومت تیرآهن بال پهن، خیلی بیشتر از سایر تیرآهن ها می باشد که همین امر موجب شده تا به جز ساختمان سازی، از آن به طور بسیار گسترده در صنعت ها، استفاده گردد. برخی از موارد استفاده و کاربرد تیرآهن بال پهن، شامل موارد زیر می باشند:

  •  برای تکمیل کردن پل های مختلف شهری
     برای ساخت کارگاه ها
     برای ساخت انبارهای بزرگ
     برای ساخت سکوهای نفتی و یا گازی
     برای ساخت و یا تعمیر سوله ها
     برای ساخت برج ها
     برای ساخت سدها

کاربرد تیرآهن CNP لانه زنبوری

تیرآهن لانه زنبوری یا تیرآهن CNP، در شرایط آب و هوایی مختلف، مقاوم بوده و دچار هیچ گونه مشکلی نمی شود که به همین خاطر، از آن برای ساخت ساختمان های مختلف در مناطق آب و هوایی متفاوتی، استفاده می شود.

اما، بهتر است تا بدانید که نمی توان از این محصول در تمامی بخش های ساختمان سازی استفاده کرد و مصرف آن فقط مختص برخی از بخش ها می باشد. بخش هایی از ساختمان که می توان از تیرآهن لانه زنبوری برای ساخت آن استفاده کرد شامل موارد زیر می باشند:

  •  برای ستون های ساختمان
     برای کف ساختمان
     برای دیوارها و تیغه های داخلی
     برای اتصالات بادبندها

استفاده از انواع تیرآهن چه مزیت ها و معایبی را به همراه دارد؟

قیمت تیراهن

مصرف انواع تیرآهن مانند تیرآهن 14 درست همانند سایر محصولات فولادی، دارای مزیت ها و معایبی است که تعدادی از اصلی ترین و مهم ترین آن ها، شامل موارد زیر می باشند:

مزایا استفاده از انواع تیرآهن

  • • وزن انواع تیرآهن سبک می باشد که همین امر موجب می شود تا وزن سازه و ساختمان، سنگین نشود.
    • انواع تیرآهن در سایزهای مختلفی تولید می شوند؛ لذا، می توان از آن ها در ارتفاعات بالا نیز استفاده کرد.
    • امکان توسعه و گسترش دادن تیرآهن، پس از اتمام سازه نیز وجود دارد.
    • هر یک از انواع تیرآهن، فضای کمی را اشغال می کنند.

معایب استفاده از انواع تیرآهن

  • • زمانی که در ساخت ساختمان ها و سازه های مختلف، از تیرآهن به میزان زیادی استفاده گردد، در صورتی که دمای هوا زیاد شود، تعادل کلی ساختمان بهم خورده و مشکلات بزرگ و جبران ناپذیری رخ خواهد داد.
    • لازم به ذکر است تا بدانید که اتصال تمامی انواع تیرآهن ها با پیچ یا با جوش صورت می گیرد. لذا، اگر اتصال آن ها با دقت و تخصص بالا انجام نشود، مشکلات جدی به وجود خواهند آمد.

قیمت تیرآهن چقدر است و از کجا می توان آن را تهیه کرد؟

نمی توان نرخ واحدی را برای تمامی انواع تیرآهن ها بیان کرد. زیرا، هر کدام با دیگری کاملا متفاوت می باشند و علاوه بر این، سایز و ابعاد هر کدام نیز با دیگری متفاوت می باشند. اما، به جز این موارد، عوامل دیگری نیز وجود دارند که باعث می شوند تا قیمت تیرآهن با هم متفاوت باشند که تعدادی از مهم ترین عوامل اثر گذار بر نرخ  انواع تیرآهن مانند تیرآهن 14، شامل موارد زیر می باشند:

  • • نوع تیرآهن
    • سایز و ابعاد تیرآهن
    • میزان مقاومت هر یک از تیرآهن ها
    • کارخانه های تولید کننده
    • هزینه حمل و نقل و ارسال بار

 

سوالات متداول در رابطه با قیمت تیرآهن

• تیرآهن چیست؟

تیرآهن یکی از پروفیل های فولادی است که از دو بخش بال و جان تشکیل شده و قابلیت خم شوندگی بسیار زیادی دارد.

• انواع تیرآهن کدامند و هر یک چه کاربردی دارند؟

تیرآهن ها انواع مختلفی دارند که شامل: تیرآهن IPE، تیرآهن INP، تیرآهن IPB، تیرآهن CNP می باشند. این تیرآهن ها هر کدام در صنعت های مختلف الخصوص در صنعت ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرند.

• قیمت انواع تیرآهن چقدر است؟

نرخ تیرآهن تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد و نمی توان قیمت واحدی را برای آن در نظر گرفت. لذا، برای اطلاع دقیق باید از کارشناسان ما یاری بگیرید.

خلاصه مطلب
ما در این بخش تلاش کردیم تا هر یک از شما عزیزان را به طور کامل و مفصل با انواع تیرآهن آشنا شده و هر آن چیزی که باید در رابطه با تیرآهن، انواع آن، کاربرد هر یک، قیمت تیرآهن و …. بدانید را برای شما عزیزان بیان کنیم. لذا، اگر سوال دیگری در این زمینه دارید و یا می خواهید این محصول را با نرخی مقرون به صرفه و کیفیتی مرغوب تهیه کنید، می توانید با همکاران ما ارتباط برقرار کنید.