قیمت میلگرد
جستجو کردن

قیمت ورق آلیاژی

فیلتر ها

ضخامت
سایز (میل)

نمایش با قیمت ارزش افزوده

قیمت انواع ورق

قیمت ورق گالوانیزه

آخرین بروزرسانی: 2 ماه قبل
نام
برند
محل بارگیری
استاندارد
تاریخ بروزرسانی

قیمت (ریال)

توضیحات تکمیلی

نام

ورق سیاه 2 میلیمتر

برند

ورق سیاه

محل بارگیری

انبار تهران

2024/03/06

50,500 تومان

50500

توضیحات تکمیلی

نام

ورق سیاه 12 میلیمتر st52

برند

ورق سیاه

محل بارگیری

انبار تهران

2024/03/06

50,500 تومان

50500

توضیحات تکمیلی

نام

ورق 1.5 میلیمتر روغنی

برند

ورق سیاه

محل بارگیری

انبار تهران

2024/03/06

44,040 تومان

44040

توضیحات تکمیلی

نام

ورق 0/50 میل گالوانیزه

برند

ورق سیاه

محل بارگیری

انبار تهران

2024/03/06

48,170 تومان

48170

قیمت ورق آلیاژی

قیمت ورق آلیاژی به روز در جدول بالا موجود است. بهتر است بدانید که بعد از آهن، اولین مقاطع فولادی که به تولید رسیده اند، ورق ها هستند که یکی از بهترین نوع آن ها، ورق های آلیاژی می باشند.

ورق های آلیاژی نیز خود به چند دسته مختلف تقسیم می شوند که شامل: ورق آلیاژی برنجی، برنزی، پیوتر و … می باشند.

انواع این ورق های آلیاژی دارای کاربرد متفاوتی بوده و همچنین، قیمت هر یک از آن ها نیز با دیگری متفاوت می باشد.

اگر تصمیم به خرید انواع ورق های آلیاژی را دارید و یا می خواهید با نرخ آن ها آشنا شوید، در ادامه همراه ما باشید. 

ورق آلیاژی چیست؟

قیمت ورق آلیاژی
 کلمه آلیاژ به معنی ترکیب کردن می باشد که به خاطر استفاده از چند فلز در ترکیب این محصول، نام آن را ورق آلیاژی گذاشته اند.

به عبارتی ورق آلیاژی همواره، از ترکیب آهن با چند فلز دیگر به وجود می آید.
در واقع، برای ساخت این ورق، در ابتدا نورد گرم و یا نورد سرد را در کوره های مخصوصی که درجه حرارتشان بالا است، قرار می دهند. پس از این که این نوردهای سرد و یا گرم به خوبی ذوب شدند، نوبت به اضافه کردن کربن می رسد.

در این مرحله به جز کربن مواد شیمایی دیگری نیز اضافه می شود که هر یک از آن ها منجر به ایجاد نوعی از ورق های آلیاژی می شوند.

در مرحله بعد، آن ها را از کوره خارج کرده و از طریق غلتک های بزرگی، ضخامت مواد را به کمترین میزان ممکن رسانده و آن ها را به ورق های آلیاژی تبدیل می کنند.

انواع ورق های آلیاژی کدامند؟

ورق آلیاژی، دارای انواع مختلفی است که هر یک از آن به دلیل استفاده از آلیاژ متفاوتی در زمان ساخت، با دیگری متفاوت می باشند.

مواد اصلی تشکیل دهنده هر یک از این ورق ها با دیگری متفاوت می باشند که موجب به وجود آمدن انواع مختلفی ورق آلیاژی شده اند.

تعدادی از رایج ترین و البته پر فروش ترین نوع ورق های آلیاژی، شامل موارد زیر می باشند:

آشنایی با ورق آلیاژی فولادی

نوعی از پرطرفدار ترین و البته پرمصرف ترین نوع ورق های آلیاژی، نوع فولادی آن است و همان طور که از نام آن مشخص است، ماده اصلی تشکیل دهنده این محصول، آهن است.

به جز آهن برای ساخت این محصول از میزان زیادی کربن نیز استفاده می شود که گاهی بنا به سفارش مشتریان، آلیاژ های دیگری نیز به کار گرفته می شوند.

لازم به ذکر است خود این ورق های آلیاژی فولادی نیز دارای انواع مختلفی می باشند که تعدادی از آن ها به شرح زیر می باشند:

• ورق فولادی ST52: این محصول، همواره از ترکیب دو عنصر منگنز و سیلیسیم تولید می شود که به همین خاطر، دارای مقاومت بالایی بوده و می توان از برای عملیات جوشکاری، استفاده کرد.
• ورق فولادی st37: این محصول همواره دارای دو نوع صنعتی و معمولی است که هر دو نوع آن، در ساخت تجهیزات کشاورزی، کشتی سازی و … مورد استفاده قرار می گیرند.
• ورق فولادی ST44: این محصول نیز همانند نوع اول، متشکل از دو عنصر سیلیسیم و منگنز می باشد؛ اما، میزان کربن به کار رفته در آن بسیار کمتر است. به همین دلیل، مقاومت کششی آن نیز نسبت به سایرین، پایین تر می باشد.
• ورق فولادی A36: این محصول با نورد سر ساخته می شود و مقاومت بالایی دارد؛ لذا، در صنعت کشتی سازی، سد سازی و … مورد استفاده قرار می گیرد.

آشنایی با ورق آلیاژی برنجی

ورق برنجی نوع دیگری از انواع ورق های آلیاژی می باشد که همواره برای تولید آن از مواد اولیه مختلفی اعم از: مس، روی، آلومینیوم، قلع، سرب و … استفاده می شود.

البته تمامی موارد بیان شده، همیشه برای تولید ورق برنجی مورد استفاده قرار نمی گیرند و گاهی فقط از مس و روی و یا گاهی فقط از مس و آلومینیوم، برای تولید بهره گرفته می شود.

در واقع، ترکیبات به کار گرفته شده در ساخت ورق آلیاژی برنجی، بر اساس سفارش مشتریان متغیر می باشد.

آشنایی با ورق آلیاژی برنزی

قیمت ورق آلیاژی
شاید نام ورق آلیاژی برنزی را در مقایسه با سایر ورق ها، بیشتر شنیده باشید؛ لذا، به خاطر بسپارید که برای تولید این محصول همواره از عنصر مس استفاده می شود.

البته، علاوه بر مس، از عنصر فسفر و قلع نیز برای ساخت این ورق، استفاده می کنند. لازم به ذکر است تا بدانید که میزان قلعی که برای تولید این محصول مصرف می شود، هرگز نباید بیشتر از 10 درصد باشد. زیرا، وجود میزان زیادی قلع باعث می شود تا میزان مقاومت ورق تا حد زیادی، کاهش یافته و همچنین، ویژگی های خود را نیز از دست بدهد.

همواره به یاد داشته باشید که ورق آلیاژی برنزی در صنایع الکترونیکی و برای ساختن قطعات الکترونیکی و … کاربرد گسترده ای دارد.

آشنایی با ورق آلیاژی پیوتر

نوع دیگری از ورق های آلیاژی، مربوط به نوع پیوتر است که در مقایسه با سه نوع قبلی، افراد کمی آن را می شناسند. این محصول، همواره از دو عنصر اصلی مس و قلع تشکیل شده است که عنصر قالب آن، قلع می باشد.

در واقع، این محصول برعکس نوع برنزی، قلع بیشتری دارد که وجود قلع بالا در آن باعث شده تا انعطاف پذیرتر باشد. لذا، انعطاف پذیری بالای ورق پیوتر، سبب شده تا از آن برای ساختن وسایل تزئینی، برای ساخت زیورآلات، برای ساخت برخی از ظروف فلزی و … استفاده کنند.

انواع ورق های آلیاژی چه ویژگی هایی دارند؟

در بخش های پیشین به صورت مختصر بیان کردیم که انواع ورق های آلیاژی دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که همین مسئله باعث شده تا از آن ها در صنعت های مختلف، به صورت گسترده استفاده شود. تعدادی از اصلی ترین ویژگی های انواع ورق های آلیاژی ، شامل موارد زیر می باشند:
• مقاومت و استحکام بالا
• انعطاف پذیری بالا
• ضد زنگ بودن
• دارای قابلیت چکش خواری
• مقاومت در برابر رطوبت و حرارت
به یاد داشته باشید که ویژگی های ذکر شده برای تمامی ورق های آلیاژی است و البته، تمامی آن ها از نظر هزینه نیز مقرون به صرفه هستند.

از ورق های آلیاژی در چه صنایعی استفاده می شود؟

هم اکنون که به طور کامل با انواع ورق های آلیاژی آشنا شدید، احتمال دارد که سوال کنید از انواع ورق ها آلیاژی در چه صنعت هایی استفاده می کنند؟

در پاسخ به این سوال شما عزیزان، باید عرض کنیم که هر یک از این ورق های در صنعت های مختلف، کاربرد بسیار زیادی دارند به نحوی که اگر نباشند، خط تولید بسیاری از آن ها متوقف خواهند شد.

لذا، تعدادی از اصلی ترین کاربردهای انواع ورق های آلیاژی به شرح زیر می باشند:

• در صنعت راه و شهرسازی: برای افزایش استحکام و افزایش ماندگاری جاده ها
• در صنایع نفتی و پتروشیمی: برای مقاومت در برابر اسید و فشار هوا
• در صنعت هواپیما سازی و قطعه سازی: برای ساخت اغلب تجهیزات هواپیما
• در صنعت اتومبیل سازی: برای ساخت قطعات و تجهیزات هواپیما و همچنین برای مقاومت در برابر حریق و آتش سوزی

قیمت ورق آلیاژی چقدر است؟

هر کدام از شما عزیزان اگر پس از مطالعه کامل مطلب، تصمیم به خرید انواع ورق های آلیاژی دارید، ممکن است سوال کنید که قیمت انواع ورق آلیاژی چقدر است؟

در پاسخ به سوال شما در رابطه با قیمت، باید بیان کنیم که نمی توانیم قیمت واحدی را برای تمامی آن ها در نظر بگیریم. زیرا، مواد تشکیل دهنده هر یک از ورق های آلیاژی با هم متفاوت هستند و قاعدتا، نرخ آن ها نیز با هم فرق دارند. علاوه بر این، قیمت آن ها تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار داشته و نرخ ثابتی ندارند. بنابراین، هر یک از شما عزیزان برای اطلاع از قیمت دقیق انواع ورق آلیاژی می توانید با همکاران ما در واحد فروش ارتباط برقرار کنید.

سوالات متداول در رابطه با قیمت ورق آلیاژی

• ورق آلیاژی چیست؟

ورق آلیاژی به نوعی یک ورق فولادی است که از ترکیب آهن با چند فلز دیگر به وجود می آید.

• انواع ورق های آلیاژی کدامند و در چه صنعت هایی کاربرد دارند؟

انواع ورق های آلیاژی شامل: نوع برنزی، برنجی، پیوتر، فولادی و … می باشند که تقریبا در تمامی صنعت ها اعم از: صنعت راه و شهر سازی، صنعت خودروسازی و … کاربرد دارند.

• قیمت انواع ورق آلیاژی چقدر است؟

که نمی توانیم قیمت واحدی را برای تمامی آن ها در نظر بگیریم. زیرا، مواد تشکیل دهنده هر یک از ورق های آلیاژی با هم متفاوت هستند و قاعدتا، نرخ آن ها نیز با هم فرق دارند.
خلاصه مطلب
ما در این مطلب به صورت گسترده تلاش کردیم تا هر کدام از شما عزیزان را ابتدا با ورق آلیاژی آشنا کرده و سپس، اطلاعات کاملی را در رابطه با انواع آن و قیمت هر یک، در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. به یاد داشته باشید که برای خرید هر یک از این ورق های آلیاژی، قیمت را فدای کیفیت نکنید و به خاطر کم بودن هزینه نهایی، به شرکت ها و یا سایت های نامعتبر مراجعه نکنید. اگر می خواهید که محصولی با کیفیت و در عین حال با قیمتی مناسب را تهیه کنید، می توانید با همکاران ما ارتباط برقرار کنید.