قیمت میلگرد
جستجو کردن

قیمت لوازم داربست

بست تک پیچ
بست و اتصال
تماس بگیرید
1401/12/24
کفی
بست و اتصال
تماس بگیرید
1401/12/24
مغزی
بست و اتصال
تماس بگیرید
1401/12/24
اتصال 20 سانتی
بست و اتصال
تماس بگیرید
1401/12/24
اتصال 17 سانتی
بست و اتصال
تماس بگیرید
1401/12/24
بست آهن گیر H
بست و اتصال
تماس بگیرید
1401/12/24
بست گردان
بست و اتصال
تماس بگیرید
1401/12/24
بست چهار پیچ سنگین
بست و اتصال
تماس بگیرید
1401/12/24
بست چهار پیچ سبک
بست و اتصال
تماس بگیرید
1401/12/24

قیمت لوازم داربستی

برای دریافت قیمت لوازم داربستی با کارشناسان ما تماس بگیرید.  داربست یک سازه فلزی می باشد که از انواع لوله ها، بست ها و اتصالات مختلف تشکیل شده است. داربست، همواره بر اطراف یک ساختمان نصب می شود تا بتوان کارهای مربوط به سازه را در ارتفاعات مختلف، انجام داد.

لازم به ذکر است تا بدانید که ارتفاع هر داربستی بسته به شرایط و ارتفاع سازه ها، متفاوت می باشد که در این صورت هر چه ارتفاع آن بیشتر باشد، قاعدتا به لوازم داربستی بیشتری نیز نیاز است.

لوازم داربستی بسیار گسترده هستند و هر یک در شکل و ابعاد مختلف، تولید می شوند. لذا، شما عزیزان برای آشنایی با هر یک از لوازم داربستی و همچنین برای اطلاع از قیمت لوازم داربستی می توانید در ادامه مطلب همراه ما باشید. ما در ادامه ابتدا تمامی لوازم را به شما عزیزان معرفی کرده و سپس اطلاعات کاملی را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

انواع لوازم داربستی کدامند؟

در بخش ابتدایی بیان کردیم که لوازم داربستی شامل انواع مختلفی هستند که هر یک از آن ها وظیفه ای را برعهده دارند. در واقع، اگر یکی از آن ها نباشد، نمی توان سازه داربستی را برپا کرد. لذا، به یاد داشته باشید که اصلی ترین لوازمات داربستی شامل: انواع لوله ها، انواع بست ها، انواع صفحات فلزی و … می باشند که در ادامه تمامی آن ها را به صورت مفصل معرفی خواهیم نمود.

آشنایی با لوله داربستی

 

یکی از مهم ترین اجزای تشکیل دهنده داربست ها، لوله ها هستند که ضخامت آن ها معمولا 2، 2.30 ،2.50 و 3 میلی‌ متری بوده و وزن‌ آن ها تقریبا 14، 16، 17 و 21 کیلوگرم می باشند. به خاطر بسپارید که همانند سایز محصولات فلزی، هر چه وزن و ضخامت این لوله های داربستی نیز افزایش پیدا کند، قیمت نهایی آن بیشتر می شود.

هر یک از لوله های داربستی از لوله ‌های فولادی با جنس گالوانیزه و با جنس خارجی ۴۸٫۳ میلی متر ساخته می شوند. این لوله ها دارای انواع مختلفی هستند که تعدادی از آن ها شامل موارد زیر می باشند:
• ستون داربست (لوله 6 متری): لازم به ذکر است تا بدانید که ستون داربستی، لوله ای است حدودا 6 متری که دارای استحکام و مقاومت بسیار زیادی می باشد. این لوله می تواند تمامی فشارهای وارد شده را به صورت کاملا مستقیم بر زمین وارد کرده و ایمنی داربست را افزایش دهد.
• لوله های زیر تخته ای: نوع دیگری از لوله ها مربوط به این بخش هستند که جزء لوله های افقی محسوب شده و تکیه گاهی را بین لوله های سر تا سر افقی و ساختمان، ایجاد می کنند. لوله های زیر تخته ای، از سر خوردن و لغزش های احتمالی، پیشگیری می کنند.
• لوله های مهار: این نوع لوله ها نیز همان طور که از نامشان مشخص است، از حرکت و جا به جایی داربست، جلوگیری می کنند. در واقع، این لوله ها معمولا داخل داربست نصب می شوند و مانع از حرکت قطر داربست می شوند.
• شمع مایل: یکی دیگر از لوله های داربستی، شمع مایل است و اگر دو داربست در نزدیکی هم برپا شده باشند، از این محصول استفاده می شود. در واقع، شمع مایل برای حفظ فاصله و جلوگیری از صدمه دیدن ساختمان های اطراف، مورد استفاده قرار می گیرد. به یاد داشته باشید که این لوله ها فقط بر روی ساختمان و یا زمین نصب می شوند.
به یاد داشته باشید که استفاده از انواع لوله های داربستی، دارای مزیت های بی شماری می باشد که تمامی آن ها باعث شده اند تا از لوله ها برای سازه های داربستی استفاده گردد. به عنوان مثال: لوله های داربستی استحکام و دوام بالایی دارند و در برابر خمش و کشش دچار تغییر شکل نمی شوند. علاوه بر این، می توان آن ها را با کمک پیچ و اتصال به هم وصل کرد و نیازی به جوشکاری نیست.

آشنایی با بست داربست

بست، یکی دیگر از لوازم داربستی است که این محصول نیز خود دارای تعداد متعددی بوده و هر یک از آن ها در بخشی از سازه داربستی مورد استفاده قرار می گیرند. به عبارتی ساده می توانیم بیان کنیم ست ها همواره برای متصل کردن لوله های داربستی استفاده می شوند و وظیفه اصلی آن ها افزایش استحکام سازه و همچنین شکل دهی به آن می باشد. همواره این بست ‌ها از جنس داکتیل و چدن تولید می‌ شوند و بسته به محل و نوع استفاده به چند گروه مختلف تقسیم ‌بندی می‌ گردند. برای ساخت انواع بست ها، معمولا از روش ریخته گری استفاده می شود و تولید کنندگان باید تمامی استانداردهای لازم و ایمنی های مربوطه را رعایت کنند. تعدادی از اصلی ترین و پرکاربردترین نوع بست های داربستی، به شرح زیر می باشند:
• بست چهار پیچ: این نوع از بست، یکی از مدل‌ های پرکاربرد برای ساخت سازه‌ های داربستی است که برای اتصال لوله ها با زاویه 90 درجه به کار گرفته می شود. جنس بست چهار پیچ معمولا از چدن نشکن یا داکتیل بوده و وزن حدودی آن تقریبا بین 1300 تا 1650 گرم می باشد.
• بست گردان: نوع دیگری از بست داربستی است و همان طور که از نام مشخص است می توان با زاویه 360 درجه مورد استفاده قرار گیرد. در واقع، از این محصول زمانی استفاده می کنند که لازم باشد دو لوله متقاطع بر روی هم حرکت کنند. این نوع از بست نیز از جنس چدن نشکن ساخته می شود و معمولا وزن آن 1750 گرم می باشد.
• بست تخته گیر: بست تخته گیر معمولا برای محکم کردن تخته به داربست، مورد استفاده قرار می گیرد. لازم به ذکر است تا بدانید که این نوع بست ایمنی زیادی دارد و در صورت استفاده، از سقوط و سایر اتفاقات ناگوار، جلوگیری می کند.
• بست تک پیچ: این نوع از بست نسبت به سایرین، پرکاربردتر می باشد و همواره از آن برای بستن و محکم کردن لوله‌ های داربستی که تحت فشار نیستند، استفاده می شود. به یاد داشته باشید که این محصول، در مقایسه با سایر بست ها، دامنه کاربرد کم ‌تری دارد. همچنین، از بست تک پیچ فقط در زمان هایی که فشار زیادی وارد نمی شود، استفاده می کنند. این محصول سایزهای مختلف دارد و تمامی آن ها برای ساخت داربست ساختمانی، اسکلت گلخانه فلزی، غرفه، نمایشگاه موقت، هیئت و تکیه و … کاربرد دارند.
علاوه بر بست ها و لوله ها ذکر شده، لوازم داربستی دارای انواع دیگری نیز می باشند که تعدادی از مهم ترین آن ها شامل موارد زیر هستند:

قید دیوار درگاهی

یکی دیگر از لوازم داربستی، قید دیوار درگاهی است که نام آن نسبت به سایرین کمتر شنیده شده است. لازم به ذکر است تا بدانید که وظیفه اصلی این محصول، مهار کردن داربست در طولانی مدت می باشد و به نوعی یکی از ابزار های پر استفاده برای برپا کردن یک داربست به شمار می آید.

دستک ‌های افقی و میله شکاف دار اتصال

دستگاه های افقی داربستی، همواره کمک می کنند تا 2 عدد لوله سر تا سر به هم متصل شوند. با این کار، ایمنی نهایی سازه داربستی افزایش یافته و از بروز مشکلات احتمالی تا حد زیادی پیشگیری می شود. در رابطه با میله شکاف دار اتصال نیز بهتر است تا بدانید که میله ای برای برای افزایش طول داربست ها می باشد. در واقع، از این نوع میله گاهی برای متصل کردن دو لوله به هم استفاده می شود تا از این طریق مقداری از فشارها و وزن های وارده به لوله ها، کاهش پیدا کنند.

اتصالات مختلف

علاوه بر تمامی موارد ذکر شده، برای برپایی سازه داربستی از انواع اتصالات نیز استفاده می شود که یکی از اصلی ترین آن ها، اتصال پل زیر سقف می باشد. این محصول وظیفه دارد تا لوله های داربستی را به پل های زیر سقف، متصل کند تا با این کار سازه داربستی تحرک کمی داشته باشد.

علاوه بر اتصال پل زیر سقف، دو نوع دیگر از اتصالات نیز وجود دارند که به آن ها اتصال 17 سانتی و 20 سانتی گفته می شود. اتصال 17 سانتی را برخی از افراد با نام رابط لوله های داربست می شناسند که این محصول متشکل از پیچ، مهره، واشر و لوله می باشد. اتصال 20 سانتی نیز جزء پرکاربردترین محصولات می باشد که متشکل از یک لوله و دو پیچ و مهره می باشد. به یاد داشته باشید که از این نوع محصول، همواره برای وصل کردن دو لوله در امتداد یکدیگر استفاده می شود.

ویژگی ها و مزیت های استفاده از لوازم داربستی

هم اکنون که با انواع لوازم داربستی به طور کامل و مفصل آشنا شدید، بهتر است تا بدانید که هر یک از آن ها دارای مزیت ها و ویژگی های خاصی می باشند. اما، به صورت کلی تمامی آن ها دارای تعدادی ویژگی یکسان هستند که برخی از آن ها شامل موارد زیر می باشند:
• تنظیم سریع و راحت
• تعمیر و نگهداری با هزینه کم و یا رایگان
• وزن سبک
• دوام و ماندگاری بالا
• افزایش ایمنی سازه داربستی
• ضد زنگ و خوردگی

قیمت انواع لوازم داربستی چقدر است؟

لازم به ذکر است تا بدانید که نرخ هر یک از لوازم داربستی نیز همانند سایز محصولات فلزی و غیرفلزی، متغیر بوده و مدام در حال تغییر می باشند. به همین خاطر، نمی توانیم قیمت ثابتی را برای آن ها در نظر گرفته و خدمت شما عزیزان بیان کنیم.

لذا، هر یک از شما عزیزانی که تصمیم به خرید انواع لوازم داربستی را دارید، برای اطلاع از قیمت آن ها، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید. همکاران ما اطلاعات فنی مورد نیاز را در اختیارتان قرار داده و قیمت روز هر یک از محصولات را به صورت دقیق برای شما بیان خواهند کرد.

سوالات متداول در رابطه با قیمت لوازم داربستی

• داربست چیست؟

داربست یک سازه فلزی می باشد که از انواع لوله ها، بست ها و اتصالات مختلف تشکیل شده است.

• انواع لوازم داربستی کدامند؟

لوازم داربستی بسیار گسترده هستند و هر یک در شکل و ابعاد مختلف، تولید می شوند که تعدادی از آن ها شامل: انواع لوله ها، انواع بست ها، انواع صفحات و … می باشند.

• قیمت لوازم داربستی چقدر است؟

قیمت لوازم داربستی همانند سایز محصولات فلزی و غیرفلزی، مدام در حال تغییر می باشند. به همین خاطر، نمی توانیم قیمت ثابتی را برای آن ها در نظر گرفته و خدمت شما عزیزان بیان کنیم.
خلاصه مطلب
ما در این بخش به معرفی لوازم داربستی پرداختیم و تلاش کردیم تا اطلاعات کاملی را در رابطه با این محصولات در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. همان طور که در این مطلب به آن اشاره کردیم، انواع لوازم داربستی شامل: انواع لوله ها، انواع بست ها و … می باشند که هر یک در جنس ‌های مختلف به تولید می رسند.

شما عزیزانی که تصمیم به خرید انواع لوازم داربستی را دارید، می توانید بهترین و با کیفیت ترین محصولات را با نرخی مقرون به صرفه از ما خریداری کنید. برای این کار کافی است تا با همکاران ما در واحد فروش ارتباط برقرار کرده و محصول مورد نیازتان را سفارش دهید.