قیمت میلگرد
جستجو کردن

یکی از پرکاربردترین تیرآهن ‌های موجود در بازار، inp نام دارد که دارای با ل‌های شیب داری بوده و ضخامت بال‌ های آن در ابتدا نازک و به تدریج هر چه به مرکز تیرآهن نزدیک می ‌شود، ضخیم ‌تر می‌ گردند. این محصول، انواع مختلفی دارد که هر یک از آن ها از نظر ابعاد با یکدیگر متفاوت هستند. اما، تمامی آن ها بر اساس استاندارد آمریکا به تولید می ‌رسند و کشورهایی مثل: کشور چین، روسیه، اوکراین و آلمان و از این استاندارد، در ساخت آن به کار می برند. استفاده از این محصول مزایا و معایبی دارد که شامل: کاهش هزینه‌ های عملیاتی، مقاومت و استحکام بالا، افزایش سرعت اجرای سازه، مقاومت پیچشی کم و…، هستند. برای آشنایی کامل با این محصول در ادامه مطلب همراه ما باشید.

تیرآهن INP چیست؟

تیرآهن INP از نظر شکل ظاهری شبیه به حرف انگلیسی i است که از دو بخش بال و جان تشکیل شده و بخش بال آن ضخامت کمی در انتهای تیرآهن دارد و هر چه به مرکز آن نزدیک ‌تر می ‌شود، ضخامت بالا آن افزایش می یابد. این محصول بیشتر در کشورهایی مثل چین و روسیه بر اساس استاندارد آمریکا به تولید می ‌رسد و از سایز ۸۰ تا ۵۵۰ میلی ‌متر تولید می ‌شود. در کشورمان ایران تیرآهن INPدر کارخانه ‌هایی مختلفی مثل کارخانه ذوب آهن اصفهان، تولید می ‌شود. این محصول اغلب در صنعت کشتی ‌سازی و ساختمان سازی مورد استفاده قرار می ‌گیرد که دلیل استفاده اصلی استفاده از آن ایجاد پشتیبانی و استحکام در سازه ‌ها می ‌باشد. عناصر تشکیل دهنده این محصول شامل: کربن، سیلیسیم، منگنز، فسفر و گوگرد می ‌باشند که هر نوع استانداردی تعیین می‌ کند تا از این عناصر چه میزان استفاده نمایند.

قیمت تیرآهن | خرید تیرآهن | فولادکو
انواع تیرآهن های INPکدامند؟

تیرآهن ‌های INP از لحاظ ابعاد، به دسته ‌های مختلفی تقسیم می‌ شوند که شامل موارد زیر هستند:

مزایا و معایب تهیه و استفاده از تیرآهن inp

تهیه و استفاده از انواع این تیرآهن ‌ها دارای مزایا و معایب بی ‌شماری است. به طور مثال: استفاده از این محصول در یک سازه باعث کاهش هزینه‌ های عملیاتی می ‌شود و همچنین سرعت اجرای سازه را نیز تا حد زیادی افزایش می ‌دهد. زیرا، نصب انواع تیرآهن ‌ها به آسانی و در کمترین زمان ممکن انجام می‌ گردد. این محصول از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار است و فضای کمتری نسبت به سازه ‌های بتنی اشغال می ‌کند.

انواع این تیرآهن ‌ها سازگاری خوبی برای اتصال با سایر اعضای اصلی ثانویه سازه را فراهم می ‌کنند و امکان توسعه مجدد بعد از پایان پروژه برای آن ها وجود دارد. همچنین، این محصولات از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه بوده و در صورت استفاده نیازی به سازه ‌های پشتیبانی اضافی ندارند. این محصولات از انعطاف پذیری بالای برخوردار بوده و می ‌توان در ارتفاعات بلند و پروژه‌ های ساختمانی چند طبقه از آن ها استفاده کرد. برخی از معایب استفاده از این محصولات نیز شامل موارد زیر هستند:

انواع تیرآهن ‌های inp چه کاربردی دارند؟

این محصولات به خاطر مزایا و ویژگی ‌هایی که برخوردار هستند، کاربرد گسترده ‌ای در صنایع مختلف دارند که تعدادی از موارد استفاده از آن ها عبارتند از:

قیمت تیرآهن | فولادکو
تفاوت تیرآهن inp با انواع تیرآهن ها

تیرآهن inp با سایر انواع تیرآهن ‌ها مثل: HEB, HEA, IPE, UPE و… تفاوت ‌های بسیار زیادی دارد. به عنوان مثال: از نظر شکل هندسی این تیرآهن و تیرآهن IPE شبیه به حرف انگلیسی i هستند؛ اما، تیرآهن های HEA و HEB شبیه به حرف انگلیسی H هستند. این محصول وزن نسبتا سبکی در مقایسه با سایرین دارد که این موضوع بر کاربرد آن نیز اثر گذاشته است. به نحوی که معمولا از تیرآهن inp به عنوان عنصر سازه های ساختمانی و فلزی استفاده می نمایند. همچنین تیرآهن inp بر اساس استاندارد کشور آمریکا تولید می‌شود.
کشورهایی مثل: چین، روسیه، اوکراین و آلمان و…، از این استاندارد برای ساخت آن استفاده می ‌کنند. اما، تیرآهن ipe بر اساس استاندارد اروپایی به تولید می ‌رسد. از نظر ضخامت بال نیز این محصول ضخامت بال‌هایش در تمامی نقاط یکسان نیست و با فاصله گرفتن از جان آن شیب ملایم کاهش پیدا می ‌کند. اما، در تیرآهن‌ های دیگر ضخامت تمامی نقاط بال های آن ها یکسان می ‌باشد. از نظر قیمت نیز این محصولات با هم متفاوت هستند و معمولاً تیرآهن inp به خاطر وزن کمی که دارد؛ در مقایسه با سایر تیرآهن ‌ها قیمت پایین ‌تری نیز دارد.
خلاصه مطلب
ما در این بخش از مطلب تلاش کردیم تا شما عزیزان را با تیرآهن inp آشنا کرده و اطلاعات کاملی را در اختیارتان قرار دهیم. این محصول از نظر ابعاد به دسته‌ های مختلفی تقسیم می ‌شود که هر یک از آن ها از نظر وزن و سایز با هم متفاوت بوده و کاربرد آن ها نیز با هم فرق دارند. به صورت کلی از انواع این تیرآهن ‌ها در صنعت ساختمان سازی، در ساخت پل‌ های مختلف، در ساخت کشتی و…، استفاده می ‌کنند. برای اطلاع از قیمت انواع این تیرآهن ‌ها در سایزهای مختلف مثل: تیرآهن سایز ۱۴ می ‌توانید با همکاران ما در فولاد کو ارتباط برقرار نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *