قیمت میلگرد
جستجو کردن

قیمت ورق گالوانیزه

فیلتر ها

ضخامت
سایز (میل)

نمایش با قیمت ارزش افزوده

قیمت انواع ورق

قیمت ورق گالوانیزه

آخرین بروزرسانی: 2 ماه قبل
نام
برند
محل بارگیری
استاندارد
تاریخ بروزرسانی

قیمت (ریال)

توضیحات تکمیلی

نام

ورق سیاه 2 میلیمتر

برند

ورق سیاه

محل بارگیری

انبار تهران

2024/03/06

50,500 تومان

50500

توضیحات تکمیلی

نام

ورق سیاه 12 میلیمتر st52

برند

ورق سیاه

محل بارگیری

انبار تهران

2024/03/06

50,500 تومان

50500

توضیحات تکمیلی

نام

ورق 1.5 میلیمتر روغنی

برند

ورق سیاه

محل بارگیری

انبار تهران

2024/03/06

44,040 تومان

44040

توضیحات تکمیلی

نام

ورق 0/50 میل گالوانیزه

برند

ورق سیاه

محل بارگیری

انبار تهران

2024/03/06

48,170 تومان

48170

قیمت ورق گالوانیزه

به نوعی ورق فولادی که دارای روکشی از جنس گالوانیزه می باشد، ورق گالوانیزه گفته می شود. این نوع ورق به دلیل دارا بودن روکشی از جنس گالوانیزه، در مقابل هر نوع خوردگی و زنگ زدگی مقاومت بسیار زیادی دارد. ورق گالوانیزه به طور کلی دارای انواع مختلفی ام از: ورق گالوانیزه بدون گل، گل ریز و گل درشت و … می باشد که هر یک از آن ها از طریق سه الکتروگالوانیزه، گرم یا گالوانیزاسیون حرارتی و گالوانیلینگ، به تولید می رسند. استفاده از انواع این ورق ها مزیت هایی را به همراه دارد که اصلی ترین آن ها شامل: طول عمر و ماندگاری طولانی، قابلیت اطمینان بالا، مقرون به صرفه بودن و … می باشند. لذا، اگر که هر کدام از شما عزیزان می خواهید تا با قیمت ورق گالوانیزه به خوبی آشنا شده و اطلاعات کاملی در رابطه با این محصول به دست آورید، در ادامه مطلب همراه ما باشید. 

ورق گالوانیزه چیست؟

برخی از افراد به ورق گالوانیزه، آهن گالوانیزه نیز می گویند که این محصول از ترکیب فولاد و گالوانیزه به دست آمده است. در واقع، این محصول ابتدا از طریق ورق فولادی و سپس با روکشی از جنس گالوانیزه تولید می گردد. استفاده از روکش گالوانیزه باعث شده تا به آن ورق گالوانیزه گفته شده و همچنین مقاومت خیلی زیادی در برابر هر گونه خوردگی، سایش، رطوبت و … داشته باشد. بهتر است تا در رابطه با تاریخچه شکل گیری و تولید این محصول بدانید که اولین بار در سال 1780 میلادی، شخصی دو عنصر با خواص الکتریکی مختلف را ترکیب کرده و باعث ایجاد پیل الکتریکی شد. این ترکیب، توسط دکتر لوئیجی گالوانی کشف شد که وی یکی همواره درصدد انجام تحقیقات علمی زیادی بود.
پس از کشف وی و گذشت حدودا 47 سال یعنی در سال 1827 میلادی دانشمند معروفی به نام السنادرو ولتا، در این زمینه تحقیقات زیادی انجام داد و در نهایت بر روی این واکنش شیمیایی نام “گالوانیک” بنا نهاد. البته، این دانشمند تحقیقات و آزمایشات زیادی در این زمینه انجام داد. توانست رابطه بین خوردگی آهن، اکسیداسیون آهن و… را نیز کشف نماید. لازم به ذکر است تا بدانید که پس از گذشت حدودا 10 سال یعنی در سال 1836 میلادی، یک مهندسی فرانسوی به نام سورل، غوطه ور کردن آهن در مذاب روی را انجام داد و با این کار توانست لایه ای را از روی (Zn) بر سطح آهن به وجود آورد. در نهایت در سال 1850 در کارخانه ای در بریتانیا محصولات آهنی اعم از ورق را گالوانیزه نموده و تبدیل به ورق های گالوانیزه کردند. از آن سال تا به امروز کارخانه های زیادی مشغول ساخت ورق های گالوانیزه به سه روش الکتروگالوانیزه، گرم یا گالوانیزاسیون حرارتی و گالوانیلینگ می باشند.

قیمت ورق گالوانیزه

آشنایی با روش های تولید ورق گالوانیزه

هم اکنون که به طور کامل با ورق گالوانیزه آشنا شدید، بهتر است تا با روش های ساخت این محصول نیز به خوبی آشنا شوید. به خاطر بسپارید که شیوه های مختلفی برای تولید این محصول وجود دارد که شامل الکتروگالوانیزه و گرم یا گالوانیزاسیون حرارتی می باشند. در روش اول یعنی در شیوه الکتروگالوانیزه، همواره از جریان ‌های الکتریکی و محلول الکترولیتی سولفات روی، استفاده می شود. ورق های گالوانیزه تولید شده از طریق این روش، معمولا در مقایسه با سایرین، ضخامت کمتری داشته و در صنعت ‌های حساس ‌تر، کاربرد دارد.  روش دیگری نیز بر ای تولید ورق های گالوانیزه وجود دارد که به آن روش گرم یا گالوانیزاسیون حرارتی گفته می شود.
لازم به ذکر است تا بدانید که در این روش معمولا میزان زیادی از ورق های فولادی را در روی قرار داده و با این کار پیوندی متالورژیکی بین فولاد و روی، ایجاد می کنند. شیوه گالوانیزاسیون حرارتی در مقایسه با نوع قبلی، مقرون به صرفه بوده و در کل هزینه کمی را برای تولید کنندگان در بردارد. شیوه سوم یعنی گالوانیلینگ نوع دیگری از تولید ورق گالوانیزه می باشد که در مقایسه با دو نوع قبلی، به زمان زیادی برای تولید نیاز دارد. در واقع، این شیوه دارای حساسیت بالایی می باشد. به یاد داشته باشید که رای تولید ورق های گالوانیزه از طریق روش گالوانیلینگ، ابتدا ورق های فولادی را با روکشی از جنس عنصر فلزی روی پوشش‌ می دهند و سپس آن ها را در کوره های گداخته، قرار می دهند. در نهایت، محصولات تولید شده را در ساخت سوله های بزرگ و موارد این چنینی، مورد استفاده قرار می دهند.

انواع ورق های گالوانیزه کدامند؟

در بخش های پیشین مطلب اشاره کردیم که ورق گالوانیزه دارای انواع مختلفی می باشد. هر یک از ورق های گالوانیزه با یکدیگر از نظر ظاهری، متفاوت می باشند. به عبارتی ساده تر همین تفاوت در شکل ظاهری آن ها باعث شده تا انواع مختلفی را دارا باشند. لازم به ذکر است تا بدانید که دلیل اصلی ایجاد تفاوت در شکل ظاهری آن ها به خاطر، تشکیل کریستال‌ های روی بر سطح فلز می باشد که این کریستال ها باعث شده اند تا ناخالصی های موجود در روی منجر به ایجاد عیوبی بر روی سطح ورق گالوانیزه شده و در نهایت این ورق ها، تبدیل به اشکال مختلفی گردند. تعدادی از مهم ترین نوع ورق های گالوانیزه، شامل موارد زیر می باشند:

  •  
    • ورق گالوانیزه بدون گل
    • ورق گالوانیزه گل ‌ریز
    • ورق گالوانیزه گل درشت

مزیت ها و ویژگی های انواع ورق گالوانیزه

قیمت ورق گالوانیزه

استفاده از انواع ورق های گالوانیزه، درست همانند سایر ورق ها، دارای مزیت ها و ویژگی هایی می باشد. به یاد داشته باشید که این ویژگی ها سبب می شوند تا از ورق های گالوانیزه در صنعت های مختلفی، استفاده گردد. تعدادی از مهم‌ ترین مزایای استفاده و ویژگی های انواع ورق گالوانیزه، شامل موارد زیر می باشند:
• طول عمر و دوام طولانی: انواع ورق های گالوانیزه به دلیل روکشی از جنس گالوانیزه، دارای طول عمر و دوام طولانی مدت می باشند. به طور میانگین این محصولات از 20 سال تا 70 سال عمر می کنند که این مدت بسته به نوع استفاده، شرایط آب و هوایی و … مختلف، می باشد.
• از نظر اقتصادی مقرون به صرفه بودن: یکی دیگر از مهم ترین مزیت ها و ویژگی های استفاده از ورق های گالوانیزه، مقرون به صرفه بودن هزینه آن ها می باشد. در واقع، می توان با یکبار خرید، سالیان سال از آن ها استفاده کرد و از خرید مجدد ورق، جلوگیری نمود که این مسئله، خود صرفه اقتصادی بالایی دارد. علاوه بر این، هزینه خرید، تعمیر و نگهداری ورق های گالوانیزه نیز مقرون به صرفه می باشد.
• مقاومت بالا: این ورق ها به دلیل برخورداری از میزان زیادی گالوانیزه، در برابر هر گونه خوردگی، سایش، رطوبت و … مقاوم می باشند. لذا، می توان مقاومت بالایی این محصولات را جزء اصلی ترین ویژگی ها و مزیت های استفاده از آن ها بیان کرد.

ورق گالوانیزه چه کاربردی دارد؟

هم اکنون که به طور کامل با ورق گالوانیزه و انواع آن آشنا شدید، ممکن است سوال کنید که این محصول چه کاربردی در صنعت های مختلف دارد؟ در پاسخ به این سوال باید خدمت هر یک از شما عزیزان عرض کنیم که به دلیل مزیت ها و ویژگی های بیان شده، استفاده از ورق گالوانیزه در صنعت های مختلف، کامل مشهود می باشد. اما، برخی از صنایع، به صورت گسترده از انواع این ورق ها استفاده می کنند که اصلی ترین آن ها، به شرح زیر می باشند:
• صنعت لوازم خانگی: در این صنعت اغلب از ورق های گالوانیزه برای تولید انواع کابینت ‌های آشپزخانه، یخچال، ماشین لباس شویی، کانال ‌های تهویه‌ هوا و… استفاده می کنند.
• اغلب برای ساخت انواع مخازن ساکن یا متحرک مثل: مخازن تانکرها و … از انواع ورق گالوانیزه استفاده می کنند.
• در سوله سازی ها اغلب برای ساخت سقف ‌ها، بدنه‌ سالن ‌های بزرگ و سوله‌ های صنعتی یا غیر صنعتی، این ورق ها کاربرد دارند.
• برای ساخت انواع تابلوهای برق شهری و صنعتی، انواع پروفیل ها، انواع لوله ها و … نیز از این محصولات استفاده می نمایند.
لازم به ذکر است تا بدانید که صنایعی که از ورق گالوانیزه استفاده می کنند فقط مختص موارد ذکر شده نمی باشند و ما در این بخش، تنها به تعدادی از مهم ترین آن ها اشاره کردیم.

سوالات متداول در رابطه با قیمت ورق گالوانیزه

• ورق گالوانیزه چیست و انواع آن کدامند؟

به نوعی ورق فولادی با روکشی از جنس گالوانیزه، ورق گالوانیزه گفته می شود که انواع آن شامل: ورق بدون گل، گل ریز و گل درشت می باشند.

• انواع ورق گالوانیزه از طریق چه روش هایی به تولید می رسند؟

برای تولید هر یک از ورق های گالوانیزه، روش های مختلفی وجود دارد که اصلی ترین آن ها شامل: الکتروگالوانیزه، گرم یا گالوانیزاسیون حرارتی و گالوانیلینگ می باشند.

• قیمت ورق گالوانیزه چقدر است؟

در رابطه با قیمت باید خدمت شما عزیزان عرض کنیم که نمی توان نرخ واحدی را برای تمامی آن ها بیان کرد. لذا، شما می توانید برای اطلاع از قیمت ورق گالوانیزه با همکاران ما در ارتباط باشید.

خلاصه مطلب
ما در این بخش از مطلب سعی کردیم تا شما را با ورق گالوانیزه آشنا کرده و سپس اطلاعات کاملی در رابطه با این محصول در اختیارتان قرار دهیم. امیدواریم که مطالب بیان شده مفید واقع شده و توانسته باشیم تا شما را در این زمینه یاری کنیم. اگر تصمیم به خرید انواع ورق های گالوانیزه دارید و یا می خواهید از قیمت آن ها مطلع شوید، می توانید با همکاران ما ارتباط برقرار کرده و از آن ها در این زمینه، یاری بگیرید. علاوه بر این، اگر سوالی در رابطه با انواع ورق های فولادی و محصولات فولادی دارید، می توانید با مشاورین ما در فولادکو تماس بگیرید.